תרגילי פילאטיס ידועים כתרגילים המסייעים לחזק את השרירים, לשפר את הגמישות, הכושר הגופני והקואורדינציה. בעוד שרבים מתרגילי פילאטיס מתבצעים על מזרון או מכשירים יציבים, ישנם תרגילי פילאטיס המתבצעים על ערסל. הערסל מדמה בצורה טובה את המשטחים עליהם אנו נעים ביומיום, שכן אנחנו לא נעים על משטחים יציבים. 

אימון עם ערסל פילאטיס

כשאנחנו חושבים על ערסל לרוב תעלה לנו בראש תמנוה רגועה, בה אנחנו נחים בתוך ערסל עם משקה קר וספר טוב. בערסל פילאטיס התמונה שונה לחלוטין – לערסל זה אנחנו נכנסים כדי לזוז, להתהפך, להתאמץ ולהזיע.

מבנה ערסל פילאטיס

ערסל פילאטיס הוא למעשה אביזר מבד משי התלוי מהתקרה, ומאפשר לבצע אימונים ועבודת גוף ייחודיות שלא מתאפשרת באמצעות אביזרים ומכשירים אחרים. באמצעות ערסל פילאטיס ניתן לתרגל תנוחות אקרובטיות, לאתגר ולחזק את שרירי הבטן ולבצע תנוחות מורכבות כגון עמידת ידיים וראש, תליות, היפוכים וכדומה. 

יתרונות האימון על ערסל פילאטיס

התרגילים שניתן לבצע באמצעות ערסל פילאטיס מסייעים לזרימת דם וחמצן טובה יותר, לתנועתיות משופרת בעמוד השדרה והמפרקים ושיפור יכולות הריפוי העצמי של הגוף. התרגול האווירי שמאפשר ערסל פילאטיס משלב מספר יתרונות המצויים בשיטות אימון אחרות כגון יוגה, אקרובטיקה אווירית וגיירוטוניק. 

ערסל פילאטיס מאפשר להנות מיתרונות שלא מוקנים בשום שיטת אימון אחרת – היתרונות שבפעילות גופנית אווירית. לרוב פעילות גופנית מבוצעת תוך תנועתיות מוגבלת ואי ניצול של טווח התנועה המלא של הגוף. לעומת זאת, אימון עם ערסל פילאטיס כולל היפוכים ותליות המרווחים את החוליות והמפרקים, מגדילים את טווח התנועה ובונים מרכז כובד גוף חזק יותר.

אימון עם ערסלי פילאטיס – למי זה מתאים?

האימון מתאים למי שמעוניין לשפר את גמישות וטווח התנועה של הגוף. חשוב לציין כי האימון לא מתאים לכולם, ויש להיות קשובים לגוף במידה ואתם חשים במהלך האימון בסחרחורת ובחילות. כמו כן, על הסובלים ממחלות לב, בעיות עיניים חריגות, פציעות טריות, בעיות לחץ דם ועוד מומלץ להתייעץ עם רופא בטרם האימון.